Årsmöte 3 Februari 2018 | Sverigedemokraterna i Höganäs

Årsmöte 3 Februari 2018

Sverigedemokraterna i Höganäs höll lördagen den 3 Februari sitt årsmöte i tivolihuset i centrala Höganäs.
Den nya styrelsen valdes av ett enhälligt årsmöte där Kjell Mårtensson fick förnyat förtroende som ordförande. Sekreterare på mötet var kommunföreningsstyrelsens egna Christian Johansson som fick en ny position som vice ordförande i styrelsen men som även fortsätter som sekreterare ett år till. Till mötesordförande valdes riksombudsman Anders Olin som med sina enorma kunskaper som vanligt styrde årsmötet till ordning och reda.

Kjell Mårtensson går igenom årets verksamhetsberättelse

Årsmötet valde även in Lars Håkansson som ny suppleant i kommunföreningsstyrelsen där han med sina många år inom politiken kommer att vara ett bra tillskott.
Årsmötet bestod av 18 röstberättigade medlemmar samt 1 adjungerad revisor.

Styrelsen för SD Höganäs från vänster: Ingemar Idegård Ledamot (omval), Kjell Dahlin Ledamot (omval), Lars Håkansson Suppleant (Nyval), Kjell Mårtensson Ordförande (Omval), Christian Johansson Vice Ordförande (Nyval), Hasse Johansson Ledamot (omval) Saknas på bilden: Sixten Paulsson Suppleant (omval)

På årsmötet skulle också vallistan till kommunvalet i Höganäs 2018 fastställas. Då det kom in flera förslag så fastställdes endast 1a platsen på årsmötet och den nya styrelsen fick mandat att senare färdigställa listan efter årsmötets riktlinjer.

Vallistan fastställdes senare till följande:

• 1 Kjell Dahlin, Nämndeman, Höganäs
  • 2 Christian Johansson , Driftstekniker, Höganäs
  • 3 Gudrun Zettergren, HR-Chef, Höganäs
  • 4 Kjell Mårtensson, Montör, Buskeröd
  • 5 Lars Håkansson, Projektledare, Lerberget
  • 6 Sixten Paulsson, Elektriker, Höganäs
  • 7 Ingemar Idegård, Teletekniker, Höganäs
  • 8 Leif Löwegren, Pedagog, Strandbaden
  • 9 Hasse Johansson, Läkare, Jonstorp
  • 10 Sören Ravn, Montör, Höganäs

Frågor och kommentarer hänvisas till ordförande Kjell Mårtensson på mail Kjell.Martensson@sd.se