Ett tryggare Höganäs | Sverigedemokraterna i Höganäs

Ett tryggare Höganäs

För oss Sverigedemokrater går alltid tryggheten i första hand. Då menar jag inte bara den fysiska tryggheten där du ska kunna gå ensam ute på kvällen eller behöva vara orolig för att din bil är vandaliserad när du vaknar på morgonen. Jag menar att alla ska vara trygga i sin vardag, du ska vara trygg över att bli äldre, du ska känna dig trygg när du går till skolan och du ska kunna sova tryggtom nätterna.

Tyvärr har det inte riktigt sett ut såhär i Höganäs kommun den senaste tiden. Vi har sett hur bilar blir vandaliserade och sönderslagna i rena våldsbrott på nätterna, hur fler unga och barn stannar hemma från skolan på grund av psykisk ohälsa, hur drogmissbruk har börjat ta unga människors liv och inte minst hur de styrande i kommunen år efter år nedmonterar vår äldreomsorg och fortsätter kalla det ”effektiviseringar”.

Vi tycker att det måste komma till ett stopp nu! Pengar måste börja läggas där det faktiskt behövs, tryggheten för alla kommuninnevånare måste alltid komma i första hand och det måste få lov att kosta. Investeringar på infrastruktur behövs självklart i en växande kommun men det får inte lov att ta för mycket plats och pengar från det som faktiskt är den mest basala känslan som finns – Att man känner sig trygg oavsett vilken livssituation man har.