Nyhetsbrev | Sverigedemokraterna i Höganäs

Månadsbrev juni 2021

Nu är äntligen sommaren här. Våren har varit seg och kall men nu har t.o.m liljekonvaljerna slagit ut och fåglarna har fått ungar som de ivrigt vakar över. Vi har ett måspar på vår tomt som fått en unge som håller till på uppfarten. Vi vågar knappt gå ut av rädsla att bli attackerade. Föräldrarna vakar med livet som pris över sina barn. Visst är det underbart? Så vi får stå ut med att dela tomten med måsarna ett tag.

Även coronaepedemin verkar nu sakta att klinga av i takt med att fler och fler av oss blir vaccinerade.

Igår hade vi sista mötet i Kommunstyrelsen inför sommaren. Nästa möte blir först i september. Nu är det budgeten som står i centrum. Vi Sverigedemokrater har för avsikt att lägga en egen budget i år. Så även om det är politiskt sommarlov måste vi samlas för att formulera vår ekonomiskt politiska inriktning. Alla som kan vara intresserade är välkomna att höra av sig.

Ombyggnaden av Storgatan börjar att bli färdig och man anar hur tjusigt det kommer att bli. Byggandet på marken vid  gamla folkparken börjar också bli färdig. Det kommer också bli jättefint med anslutningen till den fina parken.

Det som väl annars upprör Höganäsborna är beslutet om att förlägga det nya Kulturhuset till Loppanhuset bredvid Höghuset. Kanske är det inte främst placeringen som gör folk upprörda utan den nonchalans som Moderaterna visar då de beslutar en massa saker över huvudet på folk. De talar så mycket om hur viktigt det är att ha en aktiv medborgar-dialog men i handling visar de inget av detta. Detta gäller också fastigheten på Storgatan som man lät utsmycka med med en grafittimålning. Här var det 5 personer, politiker och tjänstemän, som bestämde att huset skulle se ut som det gör! Ingen frågade Höganäsborna vad de tyckte!

På nationell nivå har svensk polis gjort en jättesatsning mot de kriminella gängen som får större och större makt över vårt samhälle. Det dödliga våldet fortsätter trots detta att breda ut sig. I veckan presenterades en rapport som slog fast att Sverige är det land i hela Europa som har flest skjutningar med dödlig utgång. Även våld med kniv ökar kraftigt. Exemplet Vetlanda skrämmer! Sverige har blivit Europas Chicago sa Jimmy Åkersson i en debatt med statsministern idag om våldet i det svenska samhället

Inte hellre lilla Höganäs verkar gå fritt från våldet längre. Sprängningen på Långarödsvägen är ett tydligt tecken på detta!

LL

Har du synpunkter på det du läst eller vill du engagera dig i kommunpolitiken kontakta då vår nye ordförande
Sören Ravn kjell.martensson@sd.se, eller Christian Johansson  ordförande för den parlamentariska verksamheten christian.m.johansson@sd.se, eller mig Leif Löwegren leif.lowegren@gmail.com

OCH SÅ GLÖMMER VI INTE BORT ATT:

LL