SD Höganäs valde ny ordförande | Sverigedemokraterna i Höganäs

SD Höganäs valde ny ordförande

Under lördagen årsmöte i Tivolihuset valdes Sören Ravn till ny ordförande för SD Höganäs!

Sören Ravn har en gedigen politisk erfarenhet. Bl.a. har han tidigare varit ordförande för SD Höganäs så han vet mycket väl vad han ger sig in i. Han sitter som ordinarie ledamot av Regionfullmäktige och är aktiv i Kyrkorådet och Kyrkofullmäktige för Kulla pastorat. Han sitter också i stiftsstyrelsen för Lunds stift och är Nämndeman i Förvaltningsrätten!

Namnet Ravn kommer ursprungligen från danskan och betyder korp! Sören hoppas att få vara med att bevara den goda ordningen och stabiliteten i föreningen och förbereda partiet inför kommande val 2022.

Privat är Sören en entusiastisk sportfiskare och medlem i Kullen Sportfiskeklubb. Han gillar också att glida runt i bygden på sin Yamaha 1200 motorcykel.

Sören arbetar för närvarande som fastighetsskötare. Tidigare har han arbetat i köttbranschen och som produktutvecklare av dörrar. Sören är 60 år och bosatt i sydöstra Höganäs.

På årsmötet avtackades avgående ordförande Kjell Mårtensson för hans gedigna och hängivna arbete att skapa ordning och stabilitet i föreningen. Vi önskar honom lycka och framgång i hans kommande uppgifter!

LL